Kotor Yolu

Uzun bir ara geçmiş fakat bu sefer gerçekten uzun. Askerlik, işler güçler derken belki de 1 sene olmuş yazmayalı.

Bu sefer yine bir yol hikayesi var; Kotor. Montanegro’nun ve Balkanlar’ın belki de en kendine has şehiri diyebilirim. Bu yolculuk için önce Kosova’ya uçak ile geçip, havalimanından araç kiralayıp kara yolu ile Kosova-Arnavutluk-Montanegro’ya vardık.

Ortaya da bu bol fotoğraflı gezi blog’u çıktı. Alttaki haritada görüldüğü gibi, A’dan B’ye geçtik. İtalya’nın tatil şehri Bari’nin tam karşısında kalıyor Kotor.

Screen shot 2015-02-10 at 12.04.17 PM

Sırt çantamda olan teknik malzemeler. Bu yazıdaki fotoğraflar FujiX100S ve iPhone5 ile çekildi.

Processed with VSCOcam with f2 preset

Atatürk Havalimanı ve havalimanı insanları. Bu konuyu bir önceki yazımda irdelemiştim.

Tuvaletler de artık minimal-apple kafası.

Yol arkadaşım Serdar ve kaskı. Kaskı da bizimle geldi Kotor’a kadar.

Kalkış sırasında 7. sıra.

Kosova’ya indik. 1,5sa sürüyor yaklaşık.

İndiğimiz gibi sixt’ten bu tatlı japon arabasını kiraladık. Günlüğü 30Euro.

Kosova’da kalacağımız hostel’i bulamayınca benzincedeki kadının yardım etmek için birilerini arayıp adresi öğrenip, hostelin kapısına kadar rehberlik etmesi.

Tabii çantaları hostele bırakıp dakikasında sokağa. Arka sokaklar en güzelidir.

Hostel’den tavsiye üzerine akşam yemeği için böyle bir mekana geldik. Zaten hostel’de ilk tavsiye edilen yerler ya tanıdıkları ya da aynı sahipleri oluyor genelde. Fakat yine de güzel bir mekandı. Bu mevsimde (kış) gitmenin en güzel yanı da böyle mekanlarda, turist kalabalığı olmaksızın yerel halkın arasına karışabilmek.

Sabahında hostelden detaylar. Birazdan erzakları hazırlayıp yola çıkacağız. 450km yıl bizi bekler.

DSCF8319 DSCF8321 DSCF8323 DSCF8324

Zor mu buldun bu hostel’i diyenlere, hayır çok kolay oldu. Balkan Stala.

Ve yol.. Kosova’dan Arnavutluk’a bir otoyol yapmışlar; çok yeni daha ve güzergahı müthiş! Dağların, nehirlerin, ovaların arasından geçiyorsun. 2.5sa kadar sürüyor Kosova’dan Arnavutluk’un Milot şehrine.

DSCF8337 DSCF8343

Tirane, Arnavutluk başkenti. Yol oraya doğru devam ediyor fakat biz Milot’tan tekrar kuzey yapacağız.

DSCF8345 DSCF8346

Önce yağmur, sonra kar, sonra güneş var bu otoyolda.

Montanegro sınırındaki arkadaş.

Kuzeye.. Önce Budva, sonra Petrovac, sonra Kotor.

Ve Kotor. Kosova’dan çıkıp, çok da acele etmeden ne de yavaş giderek, bir kaç yanlış yola girip, ufak molalar da verip yaklaşık 6 saatte vardık. 11:00 gibi çıkıp 17:00 civarı Stari Grad’a (Eski Şehir) girdik. Müthiş muntazam korunmuş bir şehir. Tarihine girmeyecem Vikipedia’dan bakarsınız fakat okuyunca anlaşılacak değil gidince anlaşılacak bir yer.
DSCF8383 DSCF8388

Günün yorgunluğunu atmak için AS Sneack Bar. Stari Grad’ın girişindeki meydanda saat 9 yönünde.

DSCF8389 DSCF8392 DSCF8393 DSCF8396 DSCF8398

Berber.

Kadın ve kediler.

Şehrin kuzey tarafından nehir geçiyor. Yukarı doğru giden sarı ışıklar ise, şehrin surları ve hemen yamaçtaki 280m’lik tepeye kadar gidiyor bu surlar. Asıl olay orada zaten.DSCF8412

Stari Grad’ın dışındaki yat limanında yemek için güzel bir mekan. Şehir genel olarak pahalı değil. Tabii TL’ye çevirmemek gerekli Euro ile alınan şeyleri. 5-6Euro civarına bir şeyler yenebiliyor mekanlarda.

Stari Grad’ta yaşam var. Yaklaşık 600 yıllık evler ve UNESCO tarafından koruma altındalar.

Koyun kenarında Cumartesi sabahı koşusu. Tabii ki nike. Temiz bir 4.5K.IMG_8873 IMG_8890 1 Processed with VSCOcam with c1 preset

Sabahında. Bizim hostel’in camı. East Wing Hostel’de kaldık. Tavsiye ederim.

DSCF8429 DSCF8431

Şehrin sırtını yaslamış olduğu dağlar.
DSCF8434 DSCF8446 DSCF8448

Labirent gibi sokaklarda kaybolunca yardımımıza gelen, bir zamanlar Silivri’de yaşamış abi.

DSCF8451 DSCF8453

Ve surların tepesine çıkan basamaklarda mola. 1300 adet basamak var yaklaşık olarak ve 280m’ye çıkarıyor seni. Her türlü değer.

Kotor.

Ve Kotor’un çatısı. Basamakların sonu. Oturup izlemek için gittiğim manzara.

Montanegro’lu gençlerin günlük aktivitesi.

Ben.

Yukarıya doğru;

IMG_8995 IMG_8957 IMG_8955 IMG_8935 1

Ve tekrar aşağıya.
IMG_8976 IMG_8975 IMG_8974 1

Daha önce gittiğim hiç bir yerde böyle bir manzara görmemiştim. Dağlar seni kuşatmış, ayaklarının altında deniz ve tarihi bir şehir. Güzel kafalar.. Hem de bu mevsimde.

DSCF8511 DSCF8524

Aşağı iner inmez bir kaç dilim pizza aldık ve tekrar arabaya. Koy’un etrafını dolaşmaya. Akdeniz’e ulaşmaya.

Tabii bunu yaparken, bir arabalı vapur bulduk. Serdar spontane hadi diyip bindik. İyi de oldu.

Yat limanı. Porto-Montanegro. Süper lüks yatlar da var.

Limandaki otel.

Ve akşam. Bizim hostel’in sokağında böyle bir mekan vardı. Playlist’i 90′lar LimpBizkit fln çalıyor diye girmiştik önceki gece. Sonra sardı. Yorgunluk atmak için tekrar geldik. Tabii saat 18:00 gibi boş mekan.

Gece maskeli balo var. Kotor’un geleneksel bir olayı.

Maskeli balo.

Pek çok ülkede farklı farklı konseptler görmüştüm fakat bu maskeli balo baya sağlamdı. En iyi kostüm ile gelene 2500E ödül vardı. Öğretmen maaşı 500E ortalama ülkede.
IMG_9002 1

Pazar öğlen gibi şehirden ayrılmadan önce özel bir ayin varmış. Komşu ülkelerden de bayağı gelen vardı. Bir takım değerlerini koruyup yaşatmışlar.

IMG_9016 1

Arabayı park ettiğimiz yerden son kez bir Kotor’un dağları.
IMG_9017 1

Yolculuğun sonu. Kosova havalimanı’nda secco cafe. Sahibi Türk’müş. Serkan fln olsa gerek.

4 günlük bir yoldu. Kotor’un çatısına çıkmak için çıktım. Oturdum izledim ve döndüm.